Va då dålig...

Ja igår va ja och Gösta (min bil) på besiktning. Ja de gick väl så där kan man säga.. Besiktnings gubben va tydligen inte impad över gösta. De första han sa till mig när ja kom in i hallen va  -jaha och de här är drömbilen eller ? och tittar på stackars gösta med en väldigt nedlåtande blick. Redan där kände ja att de kommer definitift att gå åt helvete alltså.. Och gud va rätt jag fick. När "undersökningen" va klar så sa han med försiktig och bestämmd röst att denna bilen mår verkligen inte bra på några som helst vis..nehej så nu är gösta svårt sjuk och frågan är ju om de kanske måste bli ett farväl av han till själva bilkyrkogården. Jag tror egentligen att båda han och jag skulle må bra av de. Men nu är ju så van att leva med denna bil som totalt har ett eget liv. Som stannar lite här och där. (som är fruktansvårt tråkigt när de händer) Pappa tycker dock att de alltid är lika tråkigt varje gång de händer för de är han som får komma och boksera oss hem. Som får försig att alla dörrar ska minsan inte gå att öppnas utan att man får krypa genom hela bilen. Äter lampor gör han oxå och är väldigt törstig av sig. Men ja har vårdat han väl de enda som nu inte är bytt på gösta är växellådan och själva plåten.

Rally börjar idag. Halv 6 kommer ja ut på våran pakering, trött som ja jag vet inte vad. Där står glada gänget utanför idet och är på väg in i en minibuss och ska ut i skogen. De är faktiskt första fredagen på massa år som jag jobbar en fredags rally dag. Annars brukar  jag oxå va en av dom glada vid halv 6 på morgonen. Så nu på morgonen känns de lite tråkigtr att man inte är en va dessa glada. Men ja hinner till gräsmark när ja slutat idag eftersom ja slutar vid lunch.
Så nu blir de till att jobba på om jag ska hinna iväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0