Så va de med detta roliga

Fy fasiken. Snön är redan på väg bort. Tillbaka till mörkret på¨kvällstid. Eftersom man bor på kära landsbyggden så är du ju inte direkt så man är bortskämmd med gatulycktor i varje hörn. Nej gud nej, Här måste man känna varje mm av marken man går på om man sticker ut nästan efter kl 5 på eftermiddagen. Ja är trött på detta ständiga mörker. Va ute och red en kväll när snön hade kommit. De va så mysigt. Träden va helt vita och man SÅG vart man va och gick. Otrolig känsla. Nej nu får man gå till ridhuset mitt i natten om hästen ska ska få någon motion för inte nog med att de är mörkt, de ska då regna som de aldrig gjort tidigare. Ja man får väl se de som så att de är inte länga kvar tills de börjar bli ljusare ute och sommaren är på G.

Idag känner jag mig mycket bättre frånb förkylningen. JA sov igår när ja kom hem från jobbet vakna, åkte till stallet, åkte hem tillbaka. Tog en rök med johanna sedan va de sova av som gällde och när ja vakan i morse så va de mycket  bättre. Så idag kan ja kanske till och med följa med mickan till ridklubben och träna lite med min häst. Vi får se hur de känns i em.

Nu får de bli frukost. Magen är helt tom.


Kommentarer
Postat av: Hanni.

Ja visst är det mysigt med allt det vita på backen!! :) Vi har kvar lite snö här i stan också faktiskt, men det mesta tynar bort. *snyft* Det är som du säger, det blir så mörkt o trist utan allt det vita, känns som om det vore mitt i natten när kl är 2o.oo. Huuuaaa..
/Kramkalas.

2008-01-10 @ 09:30:49
URL: http://www.Hannibabe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0