Va då vinter ?

Inte nog med att ja ska stå ut med regn på sommaren, Nu måste ja göra de på vintern oxå.. Detta börjar kännas som en enda stor tabu. Åå nu är de vinter säger många. Va då för jävla vinter?? Regn mina kära vänner, De  kallar man inte vinter.  Herre gud, de är ju nu som de ska vimla av barn i pulkabackarna och de är en massa ståhej. Nej i stället så tvingas varje stackars barn stanna inne och försöka leva på sin fantasi varje dag och energi bara fördubblas hela tiden.  Vi vuxna behöver ju oxå snön. Jag personligen känner mig väldigt beroende av den. De höjer den där lilla extra mysfaktorn och framför allt LJUSET .

Igår va ja duktig och tog tag i min bil. Pappa påminna mig lite snällt att kom nu ihåg Åsa att du ska snart ska besikta bilen och du har fortfarande inte bytt rutan i den... Så ja åkte ner till galmästeriet och beställde en ny ruta till lilla goffen. Tror ja ska föröska va duktig och städa den under helgen. Kan inte lämna in en bil som ser ut som denna. Ser ut som binladen har velat göra slut på den invändigt. Jag har kört en miljon häst saker i den som va i behova av tvätt + att hunden är ju med mig överallt. Och de finns ju ett och annat gruskorn ute nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0