Fasiken va ja vill va ledig.

Ännu en helg över i raket fart. De har varit en väldigt stilla helg på alla sätt och vis. Men har haft noll lust att blogga. I fredags fyllde svärmor år så vi va där på kvällen och åt mat & god tårta :) Senare blev de hem och kosa ner sig i soffan, De blev skräckfilms tema :) haha.. Jurtjyrkogården. Ingen av oss hade sett den sedan vi va va små.. Jösses vilken film. Hade glömt av helt att den faktiskt va lite äcklig :)

På lördags så trotsa ja väder gudarna totalt. Va till Ridklubben först och kolla på tävlingen som va där. Efter en stund bara de hem. Klädde på mig och gick ut och red. Ska man hålla igång så är de bara så :) Men jädrans va blöt ja va när ja kom tillbaka. Trotts lång regnjacka så va mina ben som istappar. Hästen fick bli varmt påklädd men ett tjockt & skönt fleece täcke ett regntäcke ovanpå och gå  ut några timmar till. Han va skit nöjd över att få komma ut tillbaka. Fattar inte. Vore ja han så skulle ja vägra.. Sedan va de bara för mig att torka lädret och ställa sig att smörja in träns och sadel. Annars så skulle de allt bli så stelt så de skulle kunna stå för sig själv. Väl hemma när ja fått av mig alla blöta kläder så va de bara att krypa ner under filten i soffan och få upp kropps värmen tillbaka :)

Hemmet har fått sig en riktig makeover under helgen oxå. Har städat som en tok. Precis allt. Och de är så rent och snyggt hemma nu :) Till och med alla fönster blev puttsade. De va jävligt tråkigt men väldigt skönt nu när de är gjort måste ja säga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0