Ja är nu mera en svensson

Snökaos kalla dom de som hände i lördags och de kan ja verkligen hålla med !! Satt med hjärtat i hallsgropen kan ja lova när min kära skulle åka iväg på cup.. Men han kom hem tillbaka hel och fin :)

Igår kände ja verkligen va svensson svensson livet. snön hade ju fallit och de va ju inte lite som kom heller. När ja kom ut på morgon och skulle åka till stallet så kom även plogbilen och körde upp en fin kant in till vår garageuppfart. Men plötsligt när ja tittar ner över gatan så va varje granne ute och skotta. Vi såg ut som en hög med myror då alla gjorde exakt samma sak. Bilar som flyttades, snön som man börjar få lite panik med vart man ska göra av de då snöhögarna börjar bli kanske så stora.
Ja kände verkligen att ja har blivit en av dom. En svensson alltså. Villa,volvo och hund. Kändes de jobbigt att ja hamnat där, att ja har sorterats in i de där facket !? Absolut inte, ja trivs som fisken i vattnet med min tillvaron och ja kan stolt nu mera kalla mig för en tvättäkta svensson !! Jag är en svensson jag passar som de. Ja tycker om de där enkla !! Ja är uppvuxen så och ja är glad och stoltöver mina föräldrar som gjort mig till den ja är och ja hoppas att ja kommer kunna ge mina barn desamma som mina föräldrar gav mig !!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0