Kallt åt näsan.

De är nu som ja är väldigt glad över att vi har satt in en kamin i huset. Igår trotsade ja vädrets kyla och ja & Frida pullsade på oss och våra hästar och gick ut på en tur. De va kallt men samtidigt skönt att komma ut. Satte bara på hästen ett skönt fleece täcke, hoppade upp och tog en tur barbacka. Va underbart att pullsa i snön och kännas hans värme under mig.
Väl hemma fick de bli en skön & varm dusch när ja kom upp så hade världens underbaraste lagat mat till mig så vi kosade ner oss i soffan med filt, mat, en härlig brasa och kollade på en film. Hur skönt som helst. Så skulle ja kunna ha hur många eftermiddagar som helst.

Men i morse när ja skulle åka till jobbet kunde ja hålla mig för skratt när ja kolla termometern -26. de är inte sunt. Satte på mig så mycke kläder så ja tog mig knappt till bilen kändes de som. Men frysa de vill man då inte.

Kommer vänta spänt på att klockan ska gå under dagen så ja får ringa och höra hur de går med vår lilla kisse. Om vi får ta hem han eller om han ska få somna in för gott. Ja ber till gud att han har repat sig och vi får ta hem han snart. Han saknas de hemma.

På fredag blir vårt badrum klart iaf. (hoppas ja) allt kakel och klinkers är satt så nu ska bara fogas. Underbart. Så på fredag är de meningen att snickarna och röris ska komma. Sedan har vi ett nytt fint och underbart badrum med ett snyggt badkar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0