Aj Aj..

Nu sitter ja här i soffan med ett ögonbryn större än de andra :)
Frasse hade trampat sig med brodden idag när ja kom till stallet så ja tvätta de lite fort och satte på ett bandagae under benskyddet inna ja gick ut och red. När ja kom tillbaka så skulle ja sätta mig på huk och göra rent de riktigt ordentligt. Precis när ja nästan är klar så skvätter han till och hoppar så klart till. Lyfter sitt framben och sätter sitt knä rätt över mitt ögonbry och min tinning.. Aj aj.. Ja flögg i golvet och de blev helt vsart för mina ögon.
Va tvungen att sätta mig ner stila en sväng.
Jag får ju skylla mig själv när ja sätter mig framför han och inte på sidan om han. Fick på han bootsen och täcket och släppte sedan ut han i hagen. Arg va ja för att han hade knäat mig :) Gjorde i ordning all mat och gav hästarna lunch innan ja åkte hem. När ja väl kom hem så fick ja så dåligt samvete över att ja blev arg på han. De va ju faktiskt inte hans fel. Så ja fick åka tillbaka med lite morötter till han och sa förlåt att ja blev arg på han :) Så fick han en dutt med lite extra hö oxå. Puss på mulen och gos. Så nu hoppas ja att han förlåter mig :)

Babe va s snäll och laga mat till mig när ja kom hem. Va tvungen att ta mig några tabletter och lägga mig på soffan en sväng för ja trodde att mitt huvud skulle explodera.
Orkade iaf upp till slut så vi åkte och hämta lite grankvistar som vi ska ha ute på trappen. En kruka va så frusen så den står på upptining så ja får fortsätta med de i morgon.

Ska försöka få nått i magen nu och lägga mig i soffan under filten och kolla på TV. Repris av Lyxfällan.. Fruktansvärt men bra program.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0