Ännu en dag med Grått väder !!


Inatt har ja och bebis sovit första hela natten på väldigt länge :) Vaknar alltid mitt i natten av att ja är kissnödig eller att ja har de där förbaskade springet i benen. I natt har ja oxå haft de tydligen men har inte vaknat av de. Tyvärr gjorde hjärtata de. De resulterade i att han inte orka ligga höra på mitt spark i benen så i stället för att väcka mig så gick han ner i källaren och la sig.. De är människa med guldhjärta. Väcker mig inte utan låter mig sova och går oc h lägger sig på en soffa i stället.  Love you !!!!

Hovslagaren ska äntligen komma på Fredag nu.. Åhh ja saknar rida faktiskt nu när ja inte gjort de på en hel veckan..

På lördag ska vi med Erik & Bettan och kolla skräckfilm :) Shit.. Saw i 3D. De kan bli spännande de. Kommer nog skvätta bra mycket är ja rädd för :)

Idag ska ja försöka måla sista omgången på byrån som ska stå i grodans rum. Vit och fin kommer den och bli. Perfekt till första tidens kläder !!

Hemma har vi smått börjat gett oss in i barnvagns djungeln.. Herre gud säger ja bara. De finns ju en miljon olika.
Så dom som ligger på topp listan för tillfället är

Snygga Cresent som har fått massa bra Kretik.



Eller den nya Emma ljunga som ja har total förälskat mig i :) Dock väldigt dyr om man ska ha alla saker till.
Så ska de ju även va en ligg del.


Ja är de någon som har några bra tips så tas dom gärna emot :) Vill ju att barnet ska ligga säkert och bra !!


Kommentarer
Postat av: emelie

min kompis köpte sej en emmaljunga till sin lilla jack. hon är superduper nöjd.

2010-11-03 @ 09:43:01
URL: http://emsiiiis.blogg.se/
Postat av: Hanna



Om du kollar tidigare inlägg i min blogg, så ser du "Emmaljungas Edge Dou Combi" (Färg: Grey Flowers) där! ;-) Den ska vi ha. Och den bilden jag har visas med liggdelen.. Den är jättefin! Dyr dock, eftersom det är en 2011 års modell. Men alla jag känner som har/haft den är nöjda! Sen kan man ju variera vilket chassi man vill ha, men då tycker både jag & Freddan att sport-chassi är snyggast! :-)

2010-11-03 @ 19:16:16
URL: http://www.hannasbebis.blogspot.com/
Postat av: Åsa

Ja vi får kolla vad vi ska ha. Crecenten va den som vi fastna för först så säljer dom den i Torsby så de är ett stort plus känner vi :) Men som tur är så är de ett tag kvar ännu så vi kan vela ett tag till :)Men tack för hjälpen !!!

2010-11-03 @ 20:42:14
Postat av: Helena

Vi hade Emmaljunga, men jag skulle nog inte köpa den igen. Den är väldigt stor och tung jämfört med många andra vagnar på marknaden. Vi hade en med sportchassi väldigt snygg var den men stor och tung. Om man vill gå mycket är det ju bra mycket lättare om vagnen inte väger massa. Och barnet blir ju bara tyngre och tyngre så . Kan även vara viktigt att tänka på för man ska lyfta vagnen rätt ofta och då är det en fördel om den inte väger så mycket. Har man dessutom en hund som skall få plats i bilen på samma gång var det lite tajt att få in den även i en volvo v70.



Vi har en cresent nu som sulky och den har vi haft stora problem med att den tappar hjulen i tid och otid speciellt om man går en längre sträcka.vilket jag efter vårt köp hört är väldigt vanligt. Kan ju vara skillnad på liggvagnen det vet jag inte. Men det är ju bra att kolla in kritiken som du gjort :) Däremot har jag hört mycket bra om Brio och deras vagnar de har även modeller där hjulen går att skjuta ihop för att spara plats.



Lycka till i djungeln

2010-11-04 @ 09:05:41
URL: http://iromairoma.blogspot.com
Postat av: Åsa

Tack Helena !! Ja hela den här världen är en enda stor djungel :) Jösses va mycket olika de finns att kolla på. Som tur är så kan vi kolla upp allt ett tag till innan vi måste bestämma oss. Är väldigt skönt att få höra folks egna uppfattningar om dom olika vagnarna så man vet vilka brister som finns.

2010-11-05 @ 10:00:47
Postat av: Anna

Grattis till bebis i magen !



Jag hade en Emmaljunga med Wilma och även det med Oliwer.

Stor och tung är den -absolut. Men jag är nöjd med den. Jag har inte haft några problem med hjulen eller något på den jag hade.

Jag hade en med sportchassi och liggdel och en sittdel. När jag köpte min när Wilma föddes va den splitter ny. Kostade 8000:- ngt men då köpte jag med åkpåse,för vintertid och en skötväska i samma färger som vagnen.

Vi fick med regnskydd. Inbyggt myggnät. Stor och rymlig vagn. Fick plats med den i min V70 och även i V50 och Saab.



Finns mycket snygga vagnar men jag rekomenderar en combi. Dvs liggdel och sittdel för sig,men det är ju min personliga åsikt..



//Anna

2010-11-05 @ 10:02:49
URL: http://www.wilmasmummy.blogspot.com
Postat av: Helena

Håller med Anna den är stor och rymlig, vilket var bra då man hade ett stort barn.Plats får den lätt på bredden men jag tänkte mest på om man vill ha in hunden på samma gång och måste ställa in den på andra ledden då kanske det blir trångt åt King tänkte jag.

2010-11-05 @ 10:23:02
URL: http://iromairoma.blogspot.com
Postat av: Åsa

Ja att King för plats är viktigt förr oss så vi ska pröva med Daniels syster vagn som är en crecent och ställa den där bak med King så får vi se hur han får plats.



Får ta tag i de där efter Jul när man kommit hem från Thailand och fått varvat ner lite.



2010-11-05 @ 13:54:56
Postat av: Helena

Ja det är jättebra att prova innan. Kolla på en massa vagnar innan ni bestämmer er kan vara smart att åka till Karlstad och kolla in lite olika är kul men svårt detta. Är ju ingen brådska som du säger heller.

Vet inte om du har bur eller liknande till hunden för då blir det extra svårt. Vi har grindar och det funkade inte utan vi fick bara dit en när vi hade emmaljungan i. Med crescenten är inte det något problem. Ha en trevlig helg

2010-11-05 @ 16:33:31
URL: http://iromairoma.blogspot.com
Postat av: Åsa

Vi har inget alls där bak utan king åker lös. Så de kanske gör saken lite lättare oxå. Ja vi får ta oss en tur dit ner. Ha en trevlig helg du med :) och tack för alla tips.

2010-11-05 @ 16:55:52
Postat av: Malin

Tycker City Crossen är toppen! Smidig, stabil, lätt (särskilt med Citykorgen på), den har aldrig krånglat å alla jag känner som valt den är jättenöjda. Så det är min å Sigges rekommendation =)



Malin

2010-11-07 @ 12:13:21
Postat av: Åsa

Tack Malin :) Får komma ner och kolla på eran någon dag och visa Daniel oxå. Daniels syster har Cresent och är väldigt nöjd med den. De är skönt att höra att Emmaljunga är en vagn som alla är nöjda med. För blir de en sådan så vet man att de är en bra vagn !!

2010-11-07 @ 17:07:12
Postat av: Maja

Grattis Åsa till knytet i magen!! Så himla kul!!

Jag slår ett slag för Bugaboo Camelon. Du skulle bli super nöjd...



Sitt delen är helt gudomlig. Den kan man också bära med sig vilket är ovanligt, og sätta på golvet som en stol/babysitter. Jag ångrar att det inte blev en sådan när Melvin var liten, men skaffade en Bugaboo Bee nu och är super nöjd. Och så är dom väldigt bra för barnens ryggar. Liggdelen är djup och stor. Lättkörd och smidig!!



Tips tips! Om du vill se en annan värld än Emma Ljunga ;-)



Jag är nöjd med min Teutonia Spirit S3 också. Ut och prova vagnar och kör! Hjul som kan svänga är gudomligt....



Kram!

2010-11-15 @ 19:50:36
URL: http://majjases.blogspot.com
Postat av: Åsa

Tack Maja :)

Den ska ja absolut kolla upp och se vad vi tycker om :)

Så skoj att få en massa tips !!! Ja en lättkörd vagn vill man ju absolut ha. Eftersom vi är ute människor vi våra familj så. Ska absolut kolla upp vart den säljs här nära och åka och kolla på den :)

Ta hand om er !!

Kram

2010-11-16 @ 08:47:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0