Ibland är det bättre att va tyst

Idag va vi uppe med tuppen jag & Smilla. Kl 06,00 tyckte fröken att nu mamma ska vi gå upp så nu sitter hon i sin babysitter och kollar på tv. Det är spännande saker det :) Det rör sig ju !!

Det är en sak som jag inte blir klok på riktigt.
Vi har ju en ängel till bebis. Oftast är hon nöjd med allt. Det är inte ofta som hon gnäller. Hon tycker att det är helt ok att sitta för sig själv och lära sig hur hennes kropp fungerar och lära sig alla ljud som kommer ur henne. Men hela tiden får jag höra -ja vänta du bara, sedan är det kör för dig. Då får du inge fritid och du får glömma bort dig själv helt. När jag får dessa ord kastade i mitt ansikte så tänker jag, ska ja sitta och vänta på att mitt barn ska bli besvärligt. Alltid kommer dessa ord med en viss ton av bittehet. Är de inte det som är tjusningen med att skaffa barn. Att se dom växa upp och utvecklas.  Nej jag gillar inte det !! Denna bitterhet. I bland känns det som man nästan måste be om ursäkt för att hon är väldigt lugn av sig. Men alla bebisar är ju olika. Hmm.. det gör mig lite ledsen i bland. Låt mig få njuta av mitt familjeliv och va glad för vår skull känner jag. Jag har ett barn & en man som jag älskar vilkorstlöst och dom gör min vardag till ett himelrike.

Lika så med amningen. Jag ammar ju inte men man får lite glidninar här och där som det. Men vem fasiken ger dom rätten att sitta och tala om för mig vad jag ska göra med mina bröst, min kropp. Det funkade inte, hon får mat, hon växer, är glad och mår hur bra som helst. Är inte det som är viktigast !? Nej vissa har för många "råd" som dom kanske inte behöver spy ur sig utan tänka sig för innan man säger det. Vissa saker gör mer onytta än nytta.
När vi kom hem från BB så fick jag så mycket råd överallt så tills slut viste jag varken ut och in. Till slut valde jag att stänga av allt och köra mitt eget race och tänk, det visade sig funka precis hur bra som helst :)





Kommentarer
Postat av: emelie

haha vilken sköning bild.

2011-07-28 @ 08:51:07
URL: http://emsiiiis.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Åhh va jag känner igen det där. Vänta du bara bla bla bla. Förstår inte hur folk orkar bry sej men det är väl avundsjukan som spelar ett spratt antar jag. Jag försöker att leva samma liv som innan jag fiick Olle och det funkar hur bra som helst. Det är ju vad man gör det till.

Så fortsätt leva det liv du vill med dina älskade och skit i vad andra tycker och tänker.

Kram på dej

2011-07-28 @ 11:12:59
Postat av: Ida

INGEN känner ert barn bättre än er. Alltså INGEN annan vet bättre vad hon behöver. Du gör helt rätt. Lita på dig själv och Smilla kommer visa vägen och berätta vad hon vill och behöver. Så länge ni alla mår bra så är ju allt bra. Sen kommer Smilla säkert att gå igenom olika perioder utvecklingsfaser men hur de visar sig är ju så olika. Det märks ju när hon väl är i en. Njut av ert underbara familjeliv ;)

2011-07-28 @ 19:23:12
Postat av: Helena

Du ska göra det som funkar för er, sen är det som Ida skriver att de går igenom olika faser vissa jobbigare än andra, men inte heller det går att jämföra vi är ju alla olika individer. Själv kan jag just nu sakna just det du får uppleva nu när de ligger på golvet tysta och snälla och kollar in livet runt om. Nu är det full fart och egen vilja till 1000 som gäller. Men även det har ju sin charm fast det tar på mamma energi kan jag lova. Och det där med amningen det har jag varit med om är väldigt jobbigt när man får pikar om sånt. Söt hon är din lilla tjej

2011-07-29 @ 19:29:21
URL: http://iromairoma.blogspot.com
Postat av: Pia Lövhaugen

Vilket jättebra inlägg,har åxå fått höra en hel del om der där med amningen,då det inte funka för mig.

Stå på dig!!!

Kram.

2011-07-30 @ 08:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0