Vasaloppets dag

Söndag och vasalppet är på här hemma på TV. Är egentligen totalt ointreeserad men de är ju en stor händelse i Sverige så lite får man väl hänga med :)

Grönt kort kursens 3 dagar är över och på Torsdag ska provet skrivas. ÄR en mycket bra kurs ochjag är helt med på att alla måste gå denna kurs för att få tävla. Mycket som kan gå fel och folk/hästar kan bli väldigt skadade om saker hanteras på fel sätt !!! OCh de finns ju en anledning till att man måste göra detta !! Så 10p får denna kurs av mig.

Ska få på mig mina målar kläder och gå ner i källaren och måla lite till. Är ju en del kvar att måla så de är bara att ta en pensel och kleta på :) Men de blir ljust och fint. Grönt,Brunt, orange och missfärgade tak byts ut mot vita väggar och tak och ett nytt fint klick golv. Lite säkräp måste slängas så vi ska även ta en sväng med det oxå.

Ska även i eftermiddag göra en liten longering med frasse och se hur han kommer funka i sin igång sättning. Kommer säkert va folk som kommer idiot förklara mig med att sätta igång en häst när man är i 6 månden. Som kommer tycka att avrför låter du inte han stå sista tiden tills du får börja rida igen.. Men nej tack !!! Jag är inte sjuk. Den tiden som som ja inte kan rida så finns de så många andra sätt att motionera sin häst så. Efter att underverket imagen kommit till världen och jag får börja rida igen så vill jag ha en häst som jag kan sätta mig upp i sadeln på direkten och börja våran resa framåt med träning & någon tävling. Vet att de är mycket slit, mycke planering som man tidigare inte haft utan nu även har ett barn som man måste sätta i första hand. Men vi är 2 i familjen och med rätt planering och vilja så går allt :)  Misstänker att vi kommer få en dotter som kommer att va mycket med mamma i stallet :)

Men nu först av allt så ska nog ja & king ta oss en promenad i solen innan dagen börjar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0