Det går fort när man har roligt

Idag fick hästarna bli påklädda från topp till tå på grund av det dåliga vädret. Alltid är dom lika trötta när jag står i dörren kl 6 på morgonen :) Ingen som har direkt brått ut.
När jag kom hem hade lilla fröken vaknat så hon och pappa hade haft morgon mys i form av mat i magen. Så det av en nöjd och glad bebis som låg i sängen och va på väg att somna om. Gick och la mig själv oxå för med detta dåliga väder ute så får man ha en slapp dag iaf. Annars brukar jag gå upp och ta hund & barn på promenad när Daniel åker till jobbet. Men med tanke på att vi alla har varit förkylda så vill jag inte dra på oss nått mera innan det är 100 % borta helt.

Ännu en helg har glimmat förbi.
På fredag va det fotbolls soffa för hela slanten. Jädrans skit slut men men..
På lördag spela darlings lag hemma så vi åkte iväg och kolla lite live fotboll mellan regn skurana :)
3 nya poäng tog dom. Fatastiskt !!
På kvällen va det födelsedagsmiddag för svärmor. Tyvärr med ett mindre roat barn som förmodligen hade växtvärk. Stackars lite men hon har skjutit iväg på längden så.. Både jag och broder hade det väldigt mycket när vi va små.
Men hon fick lite alvedon så när vi kom hem så somna hon gott i sin säng.
Igår va det stora fixar dagen här hemma. Garaget städades så vi får plats för mera ved. Gräsmattan klipptes och även av det mesta av sommargrejerna plockades in. Bara möbelt på alltanen som är kvar men den ska stå ett litet tag till.
Va och hälsa på dom nya husägarna oxå. Fantastiskt hus med en stor trädgård. Där är jag övertygad om att dom kommer att trivas fint !!!
Med lite soft häng med Hanni på kvällen va det sedan dax att hoppa i säng för att ta emot en ny vecka med nya utmaningar. Så nu sitter jag här och ska se vad denna vecka har ett erbjuda.
Men hur som helst så kommer det bli en dunder vecka med massa sällskap iaf ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0