Dagarna dom bara går

Varje dag tänker jag att nu ska jag blogga och dagen går och blir en ny.

Hur mycket kan man plocka på en dag efter en 1 åring ? Ibland känner jag att städ hjälp vore nått. Avskyr att ha stök kring mig och vi jobbar inte på samma våglängd där jag och Smilla. Men hon börjar faktiskt hjälpa till att plocka i hopp sina saker på kvällen. Det gäller att göra det till en rolig grej och massa beröm helt enkelt.

Har börjat renovering av tvättstugan och nu är det bara golvet kvar. Väggar, skåp och dörrar har blivit vita så nu ska golvet målad brunt. Ska inhandla lite skåp och tyger på Ikea så ska detta bli bra.

Har nästa vecka kvar av semestern oxå sedan blir det mamma ledigt fram tills fröken ska börja på dagis. Är med väldigt blandade känslor jag ser fram emot till det. Ska en för mig okänd människa ta hand om mitt barn, lära henne saker. Kommer jag stödja allt dom lär sig ? Ja det är med lite fasa för min egen skull men jag vet ju att Smilla kommer ju förmodligen tycka det kommer va toppen med massa lekkamrater dagarna i ända. Ja, vi hoppas allt kommer bli toppen och att det inte blir allt för krångligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0