Nöjdast

Smilla fick en docka och mössa av Kajsa från Peru. Hon va mer än nöjd vill jag lova :)
Just nu har världens längsta armar blivit ännu längre. Att på riktigt ny kunna ställa sig upp precis överallt har blivit det roligaste man kan göra. Men hon tror även att hon har blivit super bebis och kan ställa sig upp utan att ha nått att hålla sig i så det resulterar i en hel del gråt vill jag lova när hon flyger handlöst i golvet. Men hon är envis och fortsätter :)

Red på stång igår när vi va i ridhuset vilket va en total katastrof. Han tyckte det va hemskt att ha i munnen och jag vågade inte ta i han över huvudtaget utan va rädd att jag skulle gör han illa och göra det ännu mera obehagligt. Så jag får söka vidare i bra bett så under tiden håller vi oss till det vanliga pessoabettet helt enkelt som vi använder mestadels som vanligt bett.
Ska nog köpa förlängningarna ( vet inte riktigt vad dom heter) som man kan sätta på det bettet innan tygeln. Verkar va en bra grej. Ja som sagt, vi får testa.


Kommentarer
Postat av: Helena

Har du provat jaktkandar? Det har funkat på mina hästar, för det kan man variera på flera sätt, eftersom du kan ha det i tre lägen. Finns ju en hel del bett att prova på, jag har inte själv använt pessoa men det är ett bett jag inte gillar konstruktionen på då det är ett hävstångsbett fast egentligen inte, genom att det saknar kindkedja, tror det räknas som hissbett, och är oerhört konstigt konstruerat och ger mycket tryck på nacke och mun oavsett hur man har det. Har du provat rakt pelham och rida med dubbla tyglar? det är en bra variant då man själv kan variera hur mycket man vill ta i bettet. Man kan ju använda delta på det oxå men då utnyttjar man inte bettet fullt ut tycker jag. Jag har en häst som enbart funkar på jaktkandar och Hackamore och en som går bäst på tredelat bett, så det gäller ju bara att hitta rätt i bettdjungeln jag provade oxå en massa olika innan jag hittade rätt. Lycka till!!



ps Vad söt hon är din lilla tjej!!!!!

2012-03-19 @ 17:50:29
Postat av: Julia

Vilken otroligt söt bild på en söt tjej!

2012-04-12 @ 23:04:42
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0