Det finns inget dåligt väder. Bara dåliga kläder....

Det där med att kroppen behöver sol är SÅ sant !! Jag känner att jag kommer gå dagarna gråtandes igenom om det inte kommer lite sol snart. Idag har jag kommit på mig själv med att va skit sur på grund av vädret. Jag är trött på att alltid behöva klä på mitt barn massa galonkläder varje helg. Jag vill ha overall. Inte plast. Som idag höll Smilla bokstavligt talat på att riva huset på grund av rastlöshet och uttråkighet. Alla lekar va förbrukade och mamma och pappa va dunder tråkiga. Men vi klädde på oss och åkte till stallet. Tog in hästarna. Måste säga att jag är impad av vår lilla tjej. Hon är inte ett dugg rädd för dessa stor djur utan klampar raka vägen in i boxen och ska klappa om någon dörr står öppen. Så man får va lite med så att säga. Vill ju hemskt inte gärna att hon ska va inne hos dom själv!! Efter att ha sagt hej då till 6 st frasse ( alla hästar heter frasse, eller flasse som smilla säger ) begav vi oss hem. Klädde på mera regn kläder på mig själv och en hög med reflexer på div saker och tog en promenad. Trots regn så njöt vi alla tre (jag,smilla och king) det va otroligt skönt ute. Pappan va på fotbollsträning.

Men i morgon är det en ny vecka med nya utmaningar som dom säger. Ska börja måndagen med att jobba och sedan ta en ridtur i mörkret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0