VAB igen.

Sedan sist så har vi hunnit vara hemma i 2 omgångar med Vab. Stackars liten har under helen varit dunder sjuk. 40 Grader i 3 dygn. Har tyckt så synd om henne. Inte lätt att förklara för en ledsen 1 åring vad det hela beror på heller. Man har fått tröstat och bara funnits där.
Hennes matlust har ju varit allt annat än bra, vilket jag förstår helt. Jag själv är ju inte så sugen på mat heller när jag är sjuk. Så därför har det mest blivit glass,frukt och mariekex så att hon skulle bli väldigt törstig och dricka mycket vatten.
Men nu när hon är frisk igen så kan hon inte förstå varför hon inte kan få en kaka till kvällsmat och gröt tänker då inte ungen äta för allt i världen !! Så igår sluta det med med jag fick i henne lite gröt som va toppad med kaka.. Men idag tänker ja ta upp kampen med henne. För nu är det bara så att det lilla bestämmda fröken vi har hemma har alldeles för mycket egen vilja för sitt eget bästa :) Så idag är det upp till kamp som gäller med en ganska så trotsig 1 åring och den här mamman tänker stå ut med all skrik som kommer att komma för en 1 åring kan tyvärr inte få bestämma...
 
Till helgen blir det göteborgs mys, Världens bästa pojkvän har bokat hotell,tåg, revy i hemlighet så vi ska få åka bort och bara va för en helg. Ska bli så skönt. Kommer förmdligen längta ihjäl mig efter Smilla men jag ser henne på söndag och det är första gången som vi får va bara jag & daniel en sådan lång tid :) så jag tänker bara njuta av helgen !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0