Trött, hungrig och vill bara hem

Jävla skit sjukhus. Så känner jag nu !! Med ett sänka på 185 och ungen kröp om kring på golvet på grund av magsmärtor såtyckte dom ändå att Smilla kunde åka hem så kunde vi fortsätta ta prover i Torsby. Men både jag och Daniel kände att det här känns inte bra alls. Vi tänker inte åka någonstans. Och tur va väl det !! Natt till fredag blev hon genast mycket sämre ( vi kom på onsdags eftermiddag) så när ja då va ut och prata med läkarna så kom den där andra Åsa fram ( ja ni som känner mig vet ju om mitt humör...) då blev ja så jävla förbannad när dom sa att vi ta flera prover. Dom har ju tömt halva barnet på blod och hittar inget. Lite smått hysteriskt tala jag om för dom att nu är det andra åtgärder. Jag va så arg så jag skaka där inne. Helt plötsligt fick ungen komma på både röntgen och ett ultraljud.. Det vi hela tiden fråga dom om det inte kunde va blindtarmen. Men det kunde det inte va. Så små barn får inte blindtarmsinflamation. Lunginflammation där emot trodde dom ett tag. Men hon har ju inte varit sjuk. Inte ens hostat.
Hon fick lite lugnande här på avdelningen och vi åkte iväg med henne. Kom in på ultraljuds rummet och dom börja kolla hennes mage. -jaha säger mannen, här har vi en inflammerad blindtarm. Först blev jag helt lugn. Äntligen hade dom hittat felet på dom !! Men sen ville jag bara flyga upp till avdelningen och hitta den doktor som tala om att så små barn har inte blindtarmsinflamation och skrika allt va jag orka - IN YOUR FACE ditt jävla arsle !! När vi kom upp tillbaka till vår avdelning va jag jävligt tydlig med att förklara för alla vad felet va på henne . Men nu blev det fart minsann. Dom kom och satte en infart på henne. Fick en härlig fin skjorta. Så efter ca 2 timmar bar det iväg till operation med henne och den eviga väntan. Ja gick, ja satt, ja läste och gick ännu mera. Till slut kom dom ut med henne och vi fick gå till uppvaket med henne. Det visade sig att dom hade fått ut den i sista sekund. Området runt där blindtarmen suttit hade blivit inflamaterat och hon är svullen i buken.
Så nu ligger vi här. På avd. 12 för sjuka barn och hoppas att hon återhämtar sig snabbt och inte har allt för ont i magen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0