Vår dag.

Egentligen så vet jag inte vart jag ska börja för att tacka alla som gjorde våra dag till en helt perfekt dag.
 
Mina tärnor som gjorde allt för mig, fixade och höll mig uppe. Som stod där vid min sida hela dagen och fixade och trixade. Gjorde en helt fantastisk möhippa och hjälpte oss med alla förberedelser.
 
Kajsa & Anders ( Toastmadam & Toastmaster) Herre gud vilket jobb ni gjorde. Vilken fest det blev ! Vilken stämning. Ni gjorde det helt perfekt och vi kommer va er evigt tacksamma !
 
Våra familjer som hjäpte oss på olika sätta & vis. Tack kära ni.
 
Tack alla ni som kom och förgyllde vår speciella dag ! 
 
Dagen började tidigt. Kl 7:30 skulle 5 tärnor och 1 brud infinna sig vid frisören. En efter en blev vi fixade och kl 1 va hela ekipaget klart och vi åkte hem till mig för att äta, dricka rosé och slappa lite inna det va dax att dra på sig stassen.
Helena kom och hela proceduren med att krångla sig en klänning började. Inte det lättaste med ett hår som inte får röras :) Men till slut så va klänningen på. Chaffisen kom med sin sjukt snygga bil och körde oss till vigseln. Där stod min fina dotter och jag tänkte att nu kommer hon bli jätte glad att se mamma. Men icke. Hon skulle bara leka med sin kusiner i stället :)
Med lite nerver lite tårar och svett så hörde vi äntligen musiken började spela och det va dax för oss att knalla iväg. När jag ser min man stå där, snygg och ståtlig blir jag helt varm i kroppen men känner samtidigt att jag kan inte kolla han i ögonen för då kommer jag börja gråta. Så jag bestämmer mig för att att kolla på vår toastmater, men det gick ju inte så bra för även han stod med glansiga ögon så jag fick klara mig själv :) 
Det va så sjukt varmt och med en klänning som vägde 5 kg så kände jag efter ett tag att det började sticka i mina ben. Kunde inte stå still och när vi hade sagt ja och det va dax för oss att knalla iväg så sprang vi nästan iväg till skuggan.
 
Vigseln blev så där fin, precis som vi ville ha den. Bara fina vänner som spelade och sjöng. Våran egen gitarr guru andreas spelade gitarr. Min svägerska Hanna sjöng med sin underbara rös och jag hade lyckats att övertala min finaste Malin att spela fiol :) Precis som viville ha det ;)
 
Efter vigseln va det dax för hela brudföljet att ta lite kort. Alla gäster åkte vidare upp till festlokalen och fick lite mingeldricka och tilltugg. 
 
Sedan började en fantastik kväll/natt med en massa skratt och tårar till en massa underbara tal. God mat och en hejdundrandes fest. 
 
Ja det va verkligen time of my life. KL 7 på morgon landade vi hemma. Men tusen minne rikare.
 
Så tacka alla som gjorde våran dag till just vår dag. Den blev helt fantastisk !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0